Friday, September 19, 2008



Khasiat beras pulut telah lama diakui turun-temurun. Tok nenek kita dahulu menggunakan pulut goreng yang ditumbuk halus (seperti tepung) dicampur bedak sejuk dan dijadikan lulur dan digosok seminggu sekali pada badan. Ia Ia dikatakan berfungsi menanggalkan daki dan sel-sel mati dan menghaluskan kulit. Manakala serbuk beras pulut dan beras pulut hitam khusus menanggalkan sel kulit mati, mengurangkan parut disamping memerah dan memutihkan kulit wajah dan badan. Tengok saja org Jepun dan Thailand. Semua comel2 sebab beras pulut adalah makanan ruji merekaKini, anda tak perlu lagi bersusah-payah rendam beras pastu kena tumbuk lagi nak jadikan scrub. Tak boleh simpan lama pulak tu nanti jadi berkulat atau masam. So sekarang anda pasti berasa lega dengan kemunculan Puteri Scrub. Diadun dari beras pulut asli serta digabungkan dengan herba pilihan amat sesuai digunakan pada kulit wajah dan seluruh badan.Dapat memudarkan kesan hitam dan parut terutama kesan parut jerawat dan kesan hitam pada leher ibu-ibu lepas bersalin.Penggunaan berterusan menjadikan kulit tegang dan halus.Dibotolkan khas untuk penggunaan yang sungguh memudahkan. Cara penggunaan:Campur sedikit scrub bersama dengan sabun muka atau body shampoo.Hasilnya kulit akan menjadi tegang dan halus.Boleh dipakai pada setiap hari.Tidak sesuai untuk kulit berjerawat. Testimoni :"Pertama kali pakai jer mesti anda terpegun. Yang saya suka scrub kan, nak guna mudah sbb botol mcm bedak talcum. Pusing sikit jer, then tabur atas tangan. Butiran beras pulut yang halus ni pulak x mudah hancur macam scrub lain saya pernah guna. Dan yang paling penting, lepas mandi kulit tak gatal sebab kekeringan macam scrub lain. Dengan kata lain selain menanggalkan kulit mati, ia juga melembabkan kulit.Cara paling sesuai especially cara detox, mula dari hujung kaki ke perut. Kemudian hujung jari ke leher. Akhir sekali scrub dada. Yang bagusnya scrub ni boleh dicampurkan dgn body wash ata sabun muka anda. Saya cuma bersabun dulu, kemudian guna scrub. Bau wangi tak tajam."
ni testi saya pinjam dari forum sebelah..
Quote
"fairy dah pakai scrub ni kat badan dan yes pakai sikit jer dah rasa lembut kulit tu til now .. and one more thing that i like about this product is dia tak buat skin i gatal2 like other scrub after guna.. my skin is quite sensitive in that sense. after guna jer lepas basuh mesti tergaru2 but so far takde with this scrub.two thumbs-up"

"hi,akk dah terima ptg tadi. hehehehe... sian abg awak cl akk x sedar sbb tertidur kepenatan lepas bawak mak mertua gi shopping. nasib baik dia jumpa rumah.dapat jer akk terus pakai. best lerr.. guna sikit jer sbb scrub tu x hancur. lepas mandi tadi mmg rasa kulit lembut dan halus jer.."
Harga pun sangat2 la murahnya. Cuma RM15.90. Caj Penghantaran melalui poslaju untuk Semenanjung Malaysia tambah RM5 dan untuk Sabah&Sarawak RM8

No comments: